HÖRT TALAS OM MUGGKAKOR?

Hej, känns som det enda jag lägger ut på bloggen här är recept och uppdaterar dåligt dessutom så ni får inte tro att jag bakar varjevarje dag hahah... Idag som mellis gjorde jag en muggkaka! Har varit lite hooked på det denna och förra veckan igen, gjorde såna mycket förut!
 
Men vad sägs om en nyttig, god kaka som bara tar 2 min att laga i mikron? 
Toppenbra om ni frågar mig!
idag gjorde jag en morotskaka i en kopp och så jäkla gott det var! Tänkte dela med mig av receptet till denna (asful men jag hade tyvärr för bråttom till att göra den snygg haha):
 
 
1 äggvita
1 msk kvarg/yoghurt
1.5 msk kokosmjöl (Går nog att byta ut till annat mjöl men godast med kokosmjöl)
1 msk havremjöl (Går att byta ut till vilket mjöl som helst)
1 msk stevia strösocker
1/2 tsk bakpulver
1/2 tsk kanel
2 msk fint riven morot
1/2 msk äppelmos (kan uteslutas)
2,5 msk mjölk
 
Frosting:
1 msk stevia strösocker
2-3 msk cream cheese
1-2 msk kvarg/yoghurt
lite citronsaft
 
1. Blanda ihop alla ingredienser till kakan.
2. Smörj en mugg med kokosolja eller smör
3. In i mikron! Olika tid beroende på olika mikrovågsugnar för mig tar det ca 2 minuter. Prova och kolla så den inte är allt för kladdig bara!
4. Vänd muggen upp och ner på en tallrik och kleta på lite frosting
 
 
Här är lite bilder på andra muggkakor jag gjort.
Choklad, kladdkaka, banankaka osv! Kommentera om ni är intresserade av fler recept på såna här muggkakor:)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alla hade varit kul att få recept på, men speciellt kladdkakan!

2013-07-12 @ 21:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback