NI MÅSTE PROVA DETTA! BANANGLASS

Hej! Idag har jag inte gjort mycket alls, men jag gjorde en jättegod nyttig, mjölkfri glass! Ikväll ska jag och Isak ut och äta så det ska bli jättemysigt, ska börja göra mig iordning nu men först ska ni få ett recept.
 
 
Om ni inte gillar banan kan ni ju kolla bort men annars prova detta!!!
För en person behöver man 1 banan, sedan kan man smaksätta med lite vad man vill.
Till exempel frusen mango, kakao, jordnötssmör, jordgubbar, blåbär, hackad mörkchoklad, honung eller vanilj.
 
Detta använde jag iallfall:
1 frusen banan (frys in hackad banan i slantar i en påse, lägg de som platt i påsen en dag innan ni gör glassen ungefär)
1/2 dl frusen mango
2 msk honung
vaniljyoghurt/vatten/kvarg ca 1/2 dl (detta gör det enklare att mixa och blir krämigare)
 
 
Sedan mixar man bara ihop detta helt enkelt, lättast i en matberedare. Jag provade med stavmixern först men då flög det grejer överallt haha.
Men när allt är som en slät glass så ät den direkt! Jag toppade min glass med lite kakao, fryst mango och en klick nötsmör.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback