CHOKLADPANNKAKOR & BLÅBÄRS-PROTEINPANNKAKOR

Här är recepten på pannkakorna (eller plättarna) jag la upp tidigare! 
 
 
Chokladpannkakor
1/2 dl havremjöl (havregyn mixat till mjöl)
2 msk mjölk (jag använde mandelmjölk)
1/2 dl yoghurt eller kvarg
1-2 tsk kakao
1/2 tsk bakpulver
2 msk stevia strö
1 ägg
1 äggvita
 
Mixa eller vispa ihop alla ingredienser till smeten och stek sedan! Jag stekte i kokosolja.
 
 
Blåbärs-proteinpannkakor
2 msk havremjöl
1/2- 1 skopa proteinpulver (Jag använde OneEgg Blueberry Cheesecake från fitnessguru)
1/2 dl yoghurt/kvarg
2 msk mjölk
1 tsk bakpulver
2 msk stevia strö
1 ägg 
Lite blåbär om man vill
 
Mixa eller vispa ihop ingredienserna till smeten utom blåbären! Smeten ska vara rätt tjock. Jag stekte i kokosolja och innan jag vände på plätten så hällde jag över lite blåbär!

Till chokladpannkakorna hade jag en chokladsås på vatten, kakao och stevia + en blandning av lite grädde och mjölkfri vaniljyoghurt och körsbär. 
TIll blåbärspannkakorna hade jag varma blåbär och lite grädde/ blandningen av yoghurt och grädde.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback