GLOSSYBOX AUGUSTI

Duschgel/ Eyeliner/ Parfymprov/ Ljusrosa nagellack/ Shampoo för färgbevaring/ CC Cream (som bb-cream, alltså typ blandning av ansiktskräm och foundation)

NY IPHONE

Det var helt enkelt dags att byta ut min gamla iphone 4 mot en femma! Låsknappen fungerade inte, sprucken skärm och trasiga högtalare. Köpte ett simpelt rosa skal också men ska beställa hem några lite mer roliga skal från nån hemsida snart!

EN BRA DAG

Steg upp vid 9.30 och lagade en god frukost/lunch. Blev en spenatomelett igen med kokt broccoli och sallad! Åt i lugn och ro och tittade på lite serier, inte ofta man får göra det en vanlig skoldag haha. Dagen har bestått av tre lektioner i bara roliga ämnen. Efter skolan har jag bara tagit det lugnt, riktigt skönt med en mysdag ibland.
Min skoldator har gått sönder för 3e gången. Nu trodde datateknikerna att jag hade gjort nåt själv och haft med den på fester?? Varför skulle man det ens haha? Fick iallafall en lånedator som inte heller verkar må så bra...

SOVMORGON IMORGON

Snart går denna tisdag med sitt slut och den har känts riktigt lång. Hade en lektion på morgonen sedan ett hål på typ minst 2h och 40 minuter... Då passade jag och Alice på att ta en tur till gymmet. Vi körde ett triceps+rygg styrkepass som gick bra! Slutade sent vid 15.30 och sedan for jag med mamma och pappa och skulle kolla på nya möbler till vardagsrummet.
Följde även med ett nytt sängbord till mig, två fina blommiga kaffekoppar och en söt frukostbricka!
Ikväll har Isak varit här, vi såg på idol och hade myskväll med tända ljus. Han for hem och sov eftersom att jag har sovmorgon ända till 11.35 ska bli såå skönt.

DAGARNA SOM GÅTT

Förlåt ännu en gång för att uppdateringen är på botten... Nu när skolan börjar vill man ta vara på varenda liten vilostund och då glöms bloggandet bort. Ska försöka bli lite bättre, men vill samtidigt att det ska vara kul också.

I söndags var jag på bio med Linnea vi såg Känn Ingen Sorg. Har velat se den jättelänge men då åkte vi iväg till Spanien och sen så var det så mycket annat. Men nu har vi sett den iallafall! Den var jättebra och annorlunda med massa fina texter och bäst musik. ♥

Igår var jag i skolan och efter det så var jag och övningskörde lite med pappa. Gick väl sådär. Var ute på en riktig väg för första gången så det var lite läskigt men snart så. Avslutade sedan måndagen med ett pass Cx och Powerstrike där jag träffade Linnea. Känns i både mage och rygg idag kan jag lova!

FRÅN I LÖRDAGS

I lördags hade vi en jätterolig kväll hos Clara som tyvärr slutade lite tidigt. Var heller ingen mästerfotograf så dessa bilder är de enda jag har från kvällen, haha!

GOD MORGON

Har precis ätit lite frukost och ska nu börja fixa mig. Ska på bröllop, eller ska egentligen bara se vigseln! Det är min systers kompis som ska gifta sig! Ikväll blir det festligheter och sen sover jag hos Isak. En toppenlördag!

REDAN HELG

Hej! Igår efter skolan for jag till stan med Isak för att fika och köpa lite nödvändigt. Vi fikade på mat&prat, mysmys.
Köpte en neongul sportbh (färgen syns inte lika bra på bilden) och en fin kalender! Ska bli mycket bättre på planera och skriva upp allt nu när skolan börjar.
På kvällen åt jag middag hemma och min syster och hennes barn var på besök. Sedan kom Linnea hit för en filmkväll!

ANDRA SKOLDAGEN

Gårdagens kvällsfika

Sitter och ser på Masterchef Usa nu efter skolan och fikar lite. Idag är andra dagen avklarad men vi hade en sovmorgon och fick sluta tidigare så det var endast 2 lektioner då schemat inte riktigt dragit igång på allvar. Än känns det helt okej. Vi har en ny grupp nu, en beteendeklass. Den känns också helt okej och kul med nya kurser som faktiskt känns roliga!
Strax ska jag möta upp Isak för att träna tillsammans. Vi ska köra styrka på USM då vi har 10 gratis dagar att provträna där som vi fick på Nolia. Efter det blir det middag och myskväll hos Isak ska även sova där!

kramkram

MÅSTE GÖRA NÅT MED MITT HÅR NUU

Mitt hår mår verkligen inte alls bra nu, Det kanske ser så ut men det har blivit så jäkla tunt, växter inte och är slitet. Utväxen är på g och jag vet inte om håret skulle klara av att bleka utväxten/slinga håret.
Jag förstår egentligen inte hur det blivit så här nu, så snabbt då jag alltid färgar hos frisören också. Kan vara all sol, salt och klorvatten som hjälpt till. Men jag har faktiskt inte plattat/lockat håret nästan alls under sommaren mest till fest osv!
Duschar heller inte håret varje dag som jag gjorde ett tag och använder inpackning minst 2 ggr/vecka. :((

Men nuu börjar höstterminen- en ny tid haha så en förändring är på sin plats.
Trivs egentligen bäst i ljus hår men tror att håret skulle må bra av att bli lite mörkare och vila från blekning samt att plattas/lockas.
Så tänkte boka in nån tid snart och färga det likt bilderna nedan. Vill inte bli för mörk då det inte känns som jag så nåt sånt här mellanting får det bli! Sen köpa nån bra produkt för att ta fram mina naturliga lockar. Har allt lite självfall som går att kramas fram haha!

EN GRÖN TALLRIK

Denna middag fixade jag ihop till mig själv idag då jag var ensam hemma och skulle äta själv.
En spenatomelett fyllt med tomat, basilika och fetaost. Till det lite kokt broccoli, sallad, gurka, tomat och avokado med lite balsamico!

IMORGON BÖRJAR SKOLAN

Imorgon är allt slappande, sköna dagar och känslan av att inte ha några måsten borta. Skolan börjar imorgon!
Blir dock en väldigt kort vecka och sen är det helg igen men det känns fortfarande riktigt segt.
Förra året var det första dagen på gymnasiet vilket gjorde det hela mycket roligare och spännande. Samtidigt känns det bra att komma in i rutiner då man hittar tillbaka till träning osv. Även att umgås dagligen med sina vänner i skolan. Det är plugget hemma som känns så jobbigt haha! Att behöva planera all tid och hinna med allting. Vänner, pojkvän, träning, skola, intressen, se på serier (hahah), sova och vilaaa. Det är rätt svårt ändå!

Aja det finns ju några positiva saker med hösten ändå. Mysiga hemmakvällar, fina höstdagar med alla fina träd, höstmodet med sina halsdukar, skinnjackor, jeans, boots och stickade tröjor.
Sen kommer vintern det är då man får ha ångest på riktigt haha!!

Blev rätt långt nu men jag tänkte lägga upp lite ungefär vad jag tänkte ha på mig imorgon, första dagen (om vädret tillåter det).

SKOLSTART

EN UPDATE

Hej! En liten update från dagarna som gått. I söndags så sov jag hos Isak i husvagnen på gården. Vi hade jättemysigt och såg Man of steel, åt grönsaker med dipp och hörde regnet smattra mot husvagnstaket. På måndagsmorgonen gjorde vi inte alls mycket utan såg på serier och sånt. På kvällen var jag på cxworx och powerstrike. Första riktiga jobbiga träningspasset på länge haha... Efter träningen blev det flera avsnitt Grey's Anatomy och en god morots-muggkaka.

ALICANTE DEL 1

Första dagen spenderades på stranden. Vi solade länge, gick sedan till poolen på hotellet och gymmade på det lilla gymmet. Efter det duschade vi och gjorde oss klara, myste på balkongen sedan blev det shopping på en jättestor galleria som bara låg 100 meter ifrån vårt hotell! Middag blev på en italiensk restaurang som låg nära hotellet med mina föräldrar. Kvällen avslutades med en lång promenad efter stranden för att kolla in hamnen.

Andra dagen var vi också på stranden men denna gång väldigt länge. Vi köpte sangria som var jättegod! Vi tog oss även lite chips, frukt och dricka medan vi spelade kort på balkongen. Shopping i gallerian även denna gång och på kvällen gick jag och Isak mot hamnen och själva centrum för att äta middag!

BRA AVSLUT PÅ SOMMARLOVET

Igår lagade jag, Linnea och Alice mat mest hela dagen och fixade oss. Efter det kom det sköna brudar hit hem till mig för en kräftskiva! Vi åt god mat, kräftor (ja vi lyckades med matlagningen 8) och frukt till efterrätt. Sedan rätt sent började vi gå mot mer festligheter bara 5 minuter ifrån mig. Där hade vi en rolig kväll med dans, pingis och skratt haha!

Ikväll ska jag träffa min älskling för en myskväll, som jag längtat efter en riktig filmkväll. Det var längesen ♥

KRÄFTSKIVA IKVÄLL

Hej! Förlåt att jag inte skrivit tidigare. Jag kom hem i onsdags från Alicante och där hade vi det alldeles underbart! Tänkte skriva mer om det senare och lägga upp massor med bilder, har inte riktigt orkat göra det än och därför har jag inte bloggat haha!
Ikväll blir det kräftskiva och festligheter med goa tjejer. Ska bli jättekul! Speciellt när de sista sommarlovsdagarna börjar gå mot sitt slut...

Bjuder på en bild på mig och Isak från stranden, lägger upp fler sen från vår resa

NU ÅKER VI UTOMLANDS

Om några timmar så går flyget mot alicante, Spanien! Ska bli så himla skönt, speciellt när det verkar som att det ska bli trist väder här hemma denna vecka. Jag har inte gjort några tidsinställda inlägg och planerar heller inte att blogga där borta utan tänker njuta fullt ut av sol, bad och värme.

SOMMAR & SOL

Idag hängde jag med Monika och solade och badade. Vi var vid forsen vid älven/baggböle! Vi åkte i den där forsen och fick lite skador:( Haha fick bara ett sår på benet. Det var längesedan vi sågs så det var mysigt!
Just nu håller jag på att packa för imorgon åker vi mot en vecka av ännu mer sol och bad. Så himla härligt!
Tycker det är så svårt att packa, slutar alltid upp med att man tar med sig alldeles för mycket kläder...

SÖNDAG

Dagen efter konserten så gick vi upp tidigt för att packa ihop osv. Sedan tog vi oss upp på berget till det närliggande hotellet för en jättegod frukostbuffé! Vi satt sedan i en park nånstans mitt i Sundsvall för att äta piggelin och melon och spela lite kort innan hemfärden.

Idag har jag och Isak varit på Noliamässan. Köpte två hårprodukter, kokosvatten som var jättebilligt, vi åt munkar och jag köpte en liten ängel till min mamma som samlar på änglar! Det har varit jättevarmt ute idag så jag somnade i solstolen då jag kom hem och är helt dödstrött nu... Ikväll hade jag planerat att träna lite eller gå en långpromenad.
Men jag tror jag skippar det och tar mig en riktigt skön och mysig kväll ensam i sängen men lite gott och serier! Har inte riktigt fått sova ut på väldigt länge utan sovit rätt lite med tidiga mornar. Idag var jag hos tandläkaren väldigt tidigt till exempel. Sååå ikväll ska jag gå och lägga mig i tid och ta en riktigt lång sovmorgon. ♥

SÅ GRYMT!!

Kom hem igår vid från en rolig resa i sundsvall!
Vi började med att gå på Ikea/Birsta city för shopping. Jag hade dock inte planerat att köpa något utan vill spara pengar till vi ska till Spanien på onsdag för massa shopping där istället!

Köpte några smarta garderobs-förvaringslådor på Ikea, ett armband och en bikinitopp som var på rea bara. Vi åkte sedan till vårt vandrarhem som var jättemysigt och fräscht. Vi duschade och gjorde oss klara sedan for vi till stan för att äta middag.

Efter det träffade vi upp Viktor, Filip, Petter och Björn i stan för att tagga igång i en park!
Vi hann se lite av Amanda Jensen men hon var rätt tråkig. Håkan var iallfall så jävla bra!! Han körde alla bra låtar och vi dansade och sjöng så kläderna var genomblöta av svett haha... Efter att ha druckit några liter vatten drog vi alla hem till vandrarhemmet (de bodde också på samma!)

SUNDSVALL IMORGON

Hej! Imorgon tidigt åker jag och Alice iväg till Sundsvall för att se Håkan Hellström!! Grymt! Blir även lite shopping, Ikea och god mat! Han spelar på konsertfesten där även några andra mindre bra artister spelar men vi ser väl vilka vi vill gå och se

Idag har jag legat på gården och solat med Isak. Vi åt grillat här och ikväll har vi fiskat! En fisk fick vi faktiskt haha